Kilpailun järjestäjä:
Sisu Extreme Enduro Cross Country 23.-24.8 2024
SISU Enduro ry.
Kilpailupaikka: Ellivuori Ski, Karkunkyläntie 600, 38130 Sastamala
Luokat: GOLD, SILVER, BRONZE, NAISET ja PARI (2 kuljettajaa). NAISET ajavat bronze luokan reitin, PARI ajaa silver luokan reitin.
Kilpailun yhteyshenkilöt:
Kilpailun johtaja: Jari Helin
Järjestelytoimikunta:
Jari Helin 0405354969, jari@sisuextreme.fi
Kilpailijoiden yhteyshenkilö:
Jukka Pylväs, 0505611666, jukka@sisuextreme.fi
SML:n valvoja: Reijo Kivelä
Sihteeri: Tuula Annola
Ympäristöpäällikkö: Juho Helin
Katsastuspäällikkö: Sari Kiuru
Tiedotus:
Jussi Huhtanen, tiedotus@sisuextreme.fi
Valokuvaus:
Jari Jauni, kuvaus@sisuextreme.fi
Ilmoittautuminen & osallistumismaksu:
Osallistumismaksu 85 € euroa/kuljettaja tai 140 € / partio
Kilpailunumerot hoitaa järjestäjä ja ne luovutetaan kuljettajalle ilmoittautumisen yhteydessä.
Ilmoittautuminen:
Suomen Moottoriliiton MOTTI palvelun kautta 1.6.2024 alkaen päättyen 19.8.2024 klo 24 mennessä. Pari luokassa molemmat ilmoittautuvat ja maksavat oman suutensa.
Kilpailun aikataulu:
Kilpailun prologi (karsinnat): 23.8.2024 iltapäivällä erillisen aikataulun mukaisesti klo 17. Prologin lähtönumerot jaetaan luokittain ilmoittautumisjärjestyksessä.
Jokainen kuljettaja ajaa kaksi lähtöä noin 1 km reitillä. Gold luokka ajaa kolme lähtöä. Erän voittaja saa yhden pisteen, toinen toisen ja kolmas kolme jne. Vähiten pisteitä saanut starttaa ensimmäisenä lauantain kilpailuun.
Jos kuljettaja ei saa yhtäön pistettä, tai hän ei osallistu prologiin lainkaan, aloittaa hän pääkilpailun viimeiseltä sijalta. Kilpailuun pääsee siis mukaan, vaikkei osallistuisikaan prologiin.
Kilpailu: 24.8.2024 klo 10.00 / 11.00
Lähtöjärjestys määräytyy prologin tulosten perusteella. Kuljettajat lähetetään reitille 10 sekunnin välein. Reitti on kaikissa luokissa noin 8 km pitkä ja se sisältää kaksi väliaikapistettä. GOLD luokka starttaa klo 10.00. Muut luokat starttaavat klo 11.00.
Kilpailuaika on GOLD luokassa 4 tuntia ja alkaa siitä, kun ensimmäinen kilpailija lähtee reitille. Muissa luokissa kilpailuaika on 3 tuntia. Saadakseen tuloksen kilpailijan on saavutettava vähintään yksi tarkastuspiste.
Reitti on merkattu valmiiksi 22.8.2024 klo 10.00
Ohjaajakokous: prologi 23.8.2024 klo 16.30, kilpailu 24.8.2024 klo 09.30
Ajanotto: Käytössä tarra transponderit joita voi ostaa tarvittaessa 5€ hintaan järjestäjältä ilmoittautumisen yhteydessä.
Varusteet:
Pyörät: Enduro, motocross tai trial, ajokorttia ei tarvita. Pyörässä oltava vakuutus ja todistus esitettävä katsastuksessa.
Renkaat: Enduro, motocross tai trial
Suojavarusteet: Suomen Moottoriliiton määräysten mukaiset
Katsastus ja ilmoittautuminen kilpailukansliassa: pe 23.8. klo 14.00-16.00 ja la 20.8. klo 8.00 – 9.00
Pyörän meluraja: max. 114 db
Järjestäjältä saatavat numerotarrat on oltava pyörässä katsastuksen ja kilpailun aikana
Ratavarikko: alueella saa olla vain kuljettaja ja 2 mekaanikkoa
Polttoaine: Pyörän tankkaus on aina tehtävä huoltomaton päällä ja moottorin ollessa sammutettuna
Ulkoinen apu: Kaikki ulkopuolinen apu reitillä on kielletty! Henkilökuntamme voi auttaa hätätilanteissa. Kilpailijan on aina käytettävä omaa pyöräänsä ja käytettävä kypärää koko ajan reitillä ollessaan.
Reitti: Sekä prologi että pääkilpailun reitti merkitään molemmin puolin muovinauhoilla. Reitit voivat olla osittain samoja.
Ympäristö: Huoltomatto on pakollinen varikolla ja ratavarikolla. Huoltomaton käyttämättömyys voi johtaa kilpailusta hylkäämiseen. Kaluston pesu on kielletty lähtö/varikkoalueella.
Tulokset:
Palkitseminen: Voittaja on se, jolla on suurin kierrosten lukumäärä 4 / 3 tunnin jälkeen pääkilpailussa. Väliaikapiste ajat sisällytetään tuloksiin. Palkinnot jaetaan välittömästi kilpailun jälkeen.
Tulosluettelo: Lähtöjärjestys ilmoitetaan kilpailukeskuksen ilmoitustaululla. Kilpailun tulokset julkistetaan, kun kaikki kuljettajat ovat saapuneet maaliin.
Protestit: Protestit pitää olla laadittu Suomen Moottoriliiton säännöissä mainittujen menettelytapojen mukaisesti.
Kilpailussa palkitaan viisi parasta kaikista luokista.
Osallistuminen kilpailuun kuljettajan omalla vastuulla.